Nina Košec, mag. prof. specialne in rehabilitacijske pedagogike, edukantka Geštalt terapije
To sem jaz, Nina. Po poklicu sem specialna pedagoginja in edukantka Geštalt terapije, po duši pa igralka. Pa ne tista v filmih, tista z otroci. Igra je namreč moje orodje dela. Otroška igra so pravzaprav otrokove besede in medij, da se mu lahko približamo. Z igro lahko za otroka ustvarjamo izkušnje, preko katerih bo lažje vzpostavljal stik, se učil in rastel v razvoju.
Sem ustanoviteljica in vodja Zavoda To sem jaz. Moja osebna in profesionalna pot se ves čas prepleta z avtizmom, ki je pomemben del mene. Pri svojem delu obravnavam predšolske otroke, mentoriram starše, izvajam delavnice in predavanja ter razmišljam kako v Sloveniji izboljšati pogoje za otroke in starše. Imam znanje o intenzivni zgodnji obravnavi otrok z avtizmom, o modelu Integriranih igralnih skupin IPG, nadomestne komunikacije PECS, poznam osnove modela strukturirane analize in obravnave govorne apraksije pri otrocih VML, gradnikov gibanja za otroke s posebnimi potrebami, nekaj časa pa sem bila tudi učiteljica v programih za avtizem. Trenutno se izobražujem o modelu zgodnje obravnave avtizma Early Start Denver Model, poznan pod kratico ESDM.
Timija Pahor, univ. dipl. psihologinja in vzgojiteljica predšolskih otrok
Nina Berložnik, uni. dipl. prof. defektologije
To sem jaz, Nina. Sem mama, žena, ljubiteljica psov in konjev, glasbe in plesa. Rada govorim, se učim, raziskujem. Svoje znanje in izkušnje z veseljem delim. Najraje pa sem z otroki, od katerih se sama največ naučim. Z otroki s posebnimi potrebami delam že 16 let. Začela sem kot učiteljica za dodatno strokovno pomoč v vrtcu in šoli, nato pa se leta 2009 zaposlila na Zavodu za gluhe in naglušne Ljubljana. V času svojega službovanja se srečujem z otroki z motnjo avtističnega spektra, z gluhimi in naglušnimi otroki, otroki z govorno-jezikovno motnjo in otroki z motnjo v duševnem razvoju. Moj princip in glavni poudarek dela je strukturirano poučevanje. Verjamem v strukturirano okolje, meje, vizualne opore, urnike, ki jih pripravim glede na potrebe vsakega otroka.
Julija 2016 sem se udeležila izobraževanja TEACCH, Five-Day Classroom Training, v Severni Carolini, marca 2021 pa sem svoje znanje dopolnila s seminarjem Beyond the Basics: Advanced Applications of TEACCH Principles and Practices Seminar. V zavodu To sem jaz z otroci utrjujem predšolske in šolske veščine, pripravljam didaktični material in igre, oblikujem strukturiran prostor za otroka ter sistem urnikov in vizualnih opor ter nudim podporo strokovnim delavcem in vrtcem.
Meta Štampek
To sem jaz, Meta. Sem surdopedagoginja in logopedinja z bogatimi izkušnjami. Že 34 let sem zaposlena na Zavodu za gluhe in naglušne Ljubljana. Tam učim gluhe in naglušne otroke ter otroke z govorno jezikovnimi motnjami.
Najbolj pomembno mi je, da se z otroci lahko razumemo in komuniciramo. Obožujem gledališko pedagogiko in znakovni jezik, ki sta stalnica pri mojem delu. Gledališka pedagogika me je popeljala tudi na izobraževanja v Veliko Britanijo, na Tajsko in na Kitajsko, kjer sem znanja oplemenitila in poglobila. Sem soavtorica učbenika za začetno učenje slovenskega in slovenskega znakovnega jezika, ki je prilagojen za gluhe, naglušne, slabovidne otroke, tiste z govorno jezikovnimi motnjami in otroke z avtizmom. Učbenik se je izkazal za uporabnega, zato je preveden v angleški jezik in mednarodno kretnjo, kmalu pa bo preveden v nemščino, finščino, danščino in latvijščino.
V Zavodu To sem jaz izvajam logopedske obravnave Otrokom lahko dam predvsem toplino in ljubezen do jezika in komunikacije.
Tanja Hrovat, prof. defektologije in mag. managementa
To sem jaz, Tanja. Gorenjka, ki ljubi naravo, glasbo, napeto knjigo in kosmate štirinožne zverinice. Po izobrazbi sem profesorica defektologije, a ker sem začutila, da bi svoje znanje rada razširila, sem se nekaj let kasneje odločila še za študij managementa znanja. Svojo karierno pot sem začela v varstveno delovnem centru, kjer sem se spoznala z odraslimi z motnjo v duševnem razvoju. Od tam me je pot odpeljala na osnovno šolo, kjer sem 15 let nudila dodatno strokovno pomoč učencem s posebnimi potrebami. Trenutno sem zaposlena kot učiteljica v posebnem programu v Centru za usposabljanje, delo in varstvo in z učenci delam individualno. Spekter pridobljenih izkušenj je zelo barvit. Prav tako dodatna znanja, ki sem jih dosledno nabirala tekom let. Rada povem, da ‘slišim’ otroke. Vsak zase je poseben. S posebnimi potrebami ali brez njih. In prav vsak si zasluži priložnost vstopiti v svet z enakimi možnostmi. Nekateri za to potrebujejo nekoliko več ‘opreme’. Močno verjamem v ekipo otrok – starši – pedagog. Le ta lahko naredi ogromno, da otrok vstopi v svet opremljen prav s tistim, kar je njegovo in mu je v oporo pri premagovanju takšnih in drugačnih življenjskih izzivov.
Katarina Povšič, mag. prof. specialne in rehabilitacijske pedagogike
To sem jaz, Katarina. Po poklicu sem specialna in rehabilitacijska pedagoginja. Otroci me navdihujejo s svojo pristnostjo, edinstvenostjo in živostjo. Ob njih se učim, rastem in spoznavam, kaj v življenju resnično šteje. Zaposlena sem kot vzgojiteljica dodatne strokovne pomoči v vrtcu, že nekaj let pa izvajam dodatno strokovno pomoč za učence, ki se šolajo na domu. V času študija sem pridobila raznolike izkušnje s področja dela z otroki in odraslimi s posebnimi potrebami. Kot prostovoljka sem se udeležila različnih taborov in delavnic, nudila učno pomoč otrokom in obiskala Madagaskar, kjer smo s skupino prostovoljcev organizirali oratorije za tamkajšnje otroke. Svoje znanje redno nadgrajujem z dodatnimi izobraževanji, med drugim sem opravila seminar Nevrotaktilne integracije refleksov MNRI ® po metodi dr. Masgutove. S svojim delom želim otroke podpreti, da bodo v sebi prepoznali svoje kvalitete, razvili svoj potencial in bodo v okolju, kjer bivajo, našli svoje edinstveno mesto.
Nina Fricelj, mag. prof. specialne in rehabilitacijske pedagogike
To sem jaz, Nina. Že od malih nog sem učiteljica, odkar sem »velika« pa tudi specialna in rehabilitacijska pedagoginja. Otroci mi dajejo energijo, zato jim jo rada dajem tudi jaz. Med študijem sem svoj čas namenjala animaciji in učni pomoči otrokom, dolga poletja pa najraje preživljala na kolonijah.
Imam izkušnje z izvajanjem dodatne strokovne pomoči v osnovni šoli, kjer otrokom nova znanja, izkušnje in urjenje spretnosti najraje približam preko igre. Izobraževala sem se v nadomestni komunikaciji (PECS) in montessori pedagogiki. Trenutno sem zaposlena na Univerzi v Ljubljani, kjer sem koordinatorica študentov s posebnimi potrebami. Sem strastna bralka, zato svoje znanje poleg v praksi širim tudi med platnicami.